Ut. 21. sep 2021

OKdom.sk

Magazín pre bývanie a moderný domov

Sťahujete sa? Nepodceňte prípravu – ušetríte si čas a aj nervy

11 min čítania
Sťahujete sa? Nepodceňte prípravu – ušetríte si čas a aj nervy
Sťahujete sa? Nepodceňte prípravu – ušetríte si čas a aj nervy (zdroj: komerčný článok)

Sťahovať sa do nového bytu alebo domu je skúškou nervov a vašich organizačných schopností. Na jednej strane nie je sťahovanie zložitou záležitosťou a na druhej vie riadne potrápiť. Ak sa nechcete pri sťahovaní stresovať, je potrebné sa vopred pripraviť na všetky úkony spojené so sťahovaním.

Svojpomocne alebo so sťahovákmi?

Veľa ľudí rieši dilemu, či sa sťahovať s pomocou známych a rodiny, alebo využiť sťahovacie služby. V tomto bode rozhodovania je potrebné si uvedomiť, koľko majetku potrebujete presťahovať. Menší byt možno zvládnete presťahovať aj sami, ale väčší dom si vyžaduje pomoc profesionálov. Ak budete sťahovať len malý byt, prenajmite si nákladné taxi. Firma sťahovanie Bratislava ponúka svojim klientom aj túto možnosť bez toho, aby ste museli načrieť hlboko do peňaženky. V prípade sťahovania veľkého domu vám odporúčame využiť kompletný sťahovací servis, ktorý vám ušetrí kopec času a navyše sa nemusíte obávať, že by ste pri neodbornom sťahovaní niečo rozbili alebo zničili. Väčšina sťahovacích firiem ponúka rôzne doplnkové služby. Môžete si napríklad objednať odvoz stavebného materiálu, prenos veľkých bremien, sťahovanie starožitností alebo kompletné vypratanie nepotrebných vecí z vašej pivnice. Pozor však na to, že kvalitné sťahovacie firmy bývajú obsadené aj na niekoľko týždňov vopred. Preto je dôležité nielen samotné sťahovanie, ale aj jeho plánovanie.

Na čo nezabudnúť pri plánovaní sťahovania

Pred sťahovaním rozumne zhodnoťte ako dlho vám bude trvať proces balenia, presunu a vybavenia administratívnych záležitostí. Rátajte s tým, že jeden víkend vám stačiť nebude. Na úvod si predstavte, koľko času vám zaberie pobalenie nábytku, elektroniky, oblečenia a všetkých drobností. V deň sťahovania zbalené veci putujú do nákladného vozidla, z neho sa vykladajú a následne vynášajú do domu alebo bytu. Posledným krokom je samotné vybaľovanie a ukladanie vecí. Baliť domácnosť môžete začať s predstihom niekoľkých týždňov. Nezabudnite si zaobstarať dostatok škatúľ, fóliu alebo prepravky, do ktorých veci zabalíte. Predmety, ktoré nepoužívate denne jednoducho zabaľte do škatúľ a po ruke si nechajte len veci dennej potreby. Škatule označte, čím si pri vybaľovaní ušetríte kopec času. Ak ste sa rozhodli využiť služby sťahovacej firmy, deň sťahovania bude pre vás hračkou. Skutočná tortúra vás čaká až po vybaľovaní. Ide o nahlasovanie nového bydliska na všetkých úradoch, výmena dokladov či prehlásenie odberného miesta plynu a elektriny.

Komerčný článok