Pi. 19. apr 2024

OKdom.sk

Magazín pre bývanie a moderný domov

Jedinečná značka motocyklov Vespa: Aká je jej história?

17 min čítania

Vespa je značka skútrov, ktoré poznáme už od roku 1946. Známa je tiež pod názvom osa, čo sa prikladá jej unikátnemu dizajnu. Skútre Vespa si získali obrovskú priazeň u ľudí a dodnes sa vyrobilo už neuveriteľných 19 miliónov kusov. Keďže tieto jedinečné motocykle oslavujú už 75 rokov, na počesť vám prinášame prehľad histórie Vespy.

Jedinečná značka motocyklov Vespa: Aká je jej história?
Jedinečná značka motocyklov Vespa: Aká je jej história? (zdroj: pixabay.com)

Skútre Vespa si od roku vzniku až do dnes prešli obrovským vývojom. Neustále boli pridávané nové prvky, funkcie a konštrukcia sa menila pomocou moderných technológií. Vespa je talianska značka a dnes je známa už po celom svete, aj napriek tomu, že vo svojich začiatkoch bola u nás len raritou.

19 miliónov skútrov

Tak, ako sme si už v úvode spomínali, od roku 1946 bolo vyrobených už 19 miliónov skútrov Vespa. Za týmto procesom stojí množstvo ľudí, u ktorých si Vespa získala priazeň. Skútre tejto značky sa postupom času stali, takpovediac, súčasťou každodenného života. Boli symbolom kultúry, životného prostredia a vďaka nim ľudia pocítili nekonečnú slobodu.

Pôvod vzniku Vespy

Prvý model skútra Vespa bol predstavený v roku 1946 v Ríme. Značka Vespa vznikla, predovšetkým, pomocou túžby vytvoriť inovatívny produkt. Zaujímavosťou je, že prvý model bol vyvinutý na základe motocykla pre parašutistov. Dokonca, radenie malo na riadidlách a vďaka samonosnej kapotáži sa objavovali prvé praktické stránky tohto stroja.

Dôvodom je, že chránila jazdca pred prachom a oblečenie pred pokrčením. Od tohto roku si skútre Vespa získali veľkú priazeň u ľudí, ktorí túžili nielen po slobode, ale aj dokonalej zábave.

Spoločnosť Piaggo

Skútre Vespa predstavila po prvýkrát spoločnosť Piaggo, a to v roku 1946. História tejto organizácie však siaha ešte o tri roky hlbšie. Práve v tomto roku tu bol predstavený prvý prototyp skútra, ktorý dostal prezývku Paperino. Z taliančiny to je v preklade pomenovanie slávneho Káčera Donalda.

Spoločnosť Piaggo bola v tom čase najväčším výrobcom lietadiel v Taliansku. Syn zakladateľa Enrico Piaggo sa však jedného dňa obrátil na leteckého konštruktéra s prosbou. Chcel totiž vyvinúť motocykel, a tak vytvoril vlastné vývojové oddelenie.

Letecký konštruktér s radosťou zhotovil dopravný prostriedok tak, aby do konštrukcie vložil všetky požiadavky Piagga. Výsledkom bol motocykel, ktorý bol vhodný pre mužov aj ženy, a to vďaka jednoduchému ovládaniu.

Nový pohľad do budúcnosti

Keďže sa skútre Vespa neustále posúvali vpred, ľuďom to dávalo akúsi nádej do budúcna. Vespa sa stala ikonou slobody a emancipácie pre všetkých ľudí. Prinášala šťastie, kreativitu a pozitívnu energiu. Toto všetko ľudia v tomto období potrebovali. Išlo totiž o skončenie druhej svetovej vojny, ktorá Taliansko zruinovala. Na nohy ho však postavila značka Vespa, ktorá všetkým priniesla nádej v lepšiu budúcnosť.

Obľúbená u mladších ročníkov

Aj napriek tomu, že skútre Vespa boli určené pre každého, veľkú priazeň si získali, predovšetkým u dievčat a chlapcov. Práve mladšie ročníky túžili po zábave, odreagovaní sa, a tiež po slobode, ktorú im Vespa zaručene priniesla. Okrem iného, tieto jedinečné skútre ponúkali akýsi únik pred hustou premávkou, a to mladú generáciu lákalo.

V 70 – tych rokoch začala byť hlavnou témou ekológia, a tak sa Vespa stala ideálnou voľbou na prepravu. Dalo sa s ňou všade ľahko prešmyknúť a zaparkovať prakticky kdekoľvek. Nezaberala v premávke veľa miesta, a tak zafungovala ako sérum proti smogu vo veľkých a preplnených mestách.

Vespa ako predstaviteľ špičkovej techniky

Vespa sa považuje za ikonu talianskej eleganciemoto oblečenia, a to po celom svete. Do života všetkých ľudí priniesla množstvo výhod a dôvodov, prečo si ju zaobstarať. Ľudia, ktorí ju vlastnili vedia, že každý pohľad na Vespu a jazda na nej im vyčarilo úsmev na tvári. Konštrukcia, ekologické motory, inovatívny vývoj a dizajn priniesla celému svetu nádej v lepšie zajtrajšky.

Komerčný článok